Bedrijf verkopen

U wilt uw bedrijf verkopen? Bij Slomp Bedrijfsadviseurs beginnen we met een kop koffie en een kosteloze en vrijblijvende ontmoeting. Wij richten ons op u als ondernemer. Daarnaast willen wij de historie, het heden, en de toekomst van uw bedrijf in kaart brengen. Aan de hand van dit gesprek kunnen wij in de meeste gevallen de strategie naar de toekomst toe samen vast stellen. Vervolgens gaan wij kijken wat onze rol in de toekomst zou kunnen zijn om uw doelstelling ook daadwerkelijk te realiseren.

Waarom heeft u hulp nodig bij het verkopen van uw bedrijf?

  • Een bedrijf verkopen is een complex proces met enorme belangen
  • Door de inzet van een relatieve buitentaander is het mogelijk om de emotie die bij een overname komen kijken een plaats te geven, en eventueel buiten de harde zakelijke onderhandelingen te houden.
  • U kunt doorgaan met de dagelijkse gang van zaken

De fases in het proces van bedrijfsverkoop
Ieder verkoopproces heeft een aantal fases die worden doorlopen.

  1. Voorbereidingsfase lees meer
  2. Verkooptraject lees meer
  3. Afrondingsfase en post overname lees meer

U kunt ons ook inschakelen voor delen van het traject. U heeft bijvoorbeeld al een koper op het oog, maar weet niet hoe de onderhandelingen te voeren.
Met name kan dit aan de orde zijn wanneer de koper een bekende van u is (of zelfs een werknemer).
Wij kunnen de onderhandelingen en waardebepaling objectief begeleiden, zodat u zich alleen hoeft te concentreren op het gaande houden van uw onder-
neming en de relatie met de koper.

De kosten en opbrengsten van uw adviseur van Slomp Bedrijfsadviseurs

Op basis van de voorbereidingsfase (welke op basis van een nader te bepalen uurtarief wordt uitgevoerd) zijn wij in staat om een duidelijke offerte te verstrekken inzake de te verwachten kosten.
Het loont altijd de moeite om een onafhankelijke deskundige bij het proces te betrekken. Door creativiteit in de waardebepaling en transactievorm zijn wij in staat voor u een hogere opbrengst te realiseren. Ons goed ontwikkelde netwerk van kopers en onze vasthoudendheid in het benaderen van kopers en onze onderhandelingsvaardigheden resulteren in een goede deal.